fbpx

Kaip vairuoti automobilį žiemos metu?

Šaltojo sezono metu itin daug vairuotojų susiduria su keblumais ne tik dalyvaujant eisme apsunkintomis žiemos sąlygomis, tačiau ir su pačių transporto priemonių pajėgumu atlaikyti didelius šalčius ir … užsivesti ryte. Neretai atokesnėse vietose gyvenantiems vairuotojams būna sunku palikti namus, nes automobiliui nepavyksta perkopti sniego kalnų, deja, su tuo susiduriame ir miestuose, kuomet statydami automobilius kelkraštyje net nenutuokiame, jog per naktį iškritęs 20 cm sniegas mums sutrukdys laiku nuvykti į darbą arba nuvežti vaikus į darželį.

Kaip saugiai stabdyti ant ledo?

Lietuvoje vis dažniau susiduriame su itin permainingais orais ir jų kaita. Jeigu paskutinę sausio savaitę galėjome vaikščioti minkšta žeme, kurios nedengė sniegas, tai vasario pirmomis dienomis jau galime sulaukti -15 laipsnių šalčio už lango bei sniego iki kelių! Orų permainų metu svarbu nepamiršti, jog pavojus yra ne tik sniege, bet ir ten, kas slepiasi po juo – ledas.

Staigaus stabdymo trukmė slidžiame kelyje prailgėja daugiau nei dvigubai, tai reiškia, jog vairuodami automobilį, turėtumėte padidinti atstumą nuo priešais esančio automobilio du kartus daugiau nei rekomenduoja Kelių eismo taisyklės. Išlaikydami didesnį atstumą Jūs apsaugote ne tik priekyje važiuojančius keleivius ir vairuotoją, tačiau apsisaugote ir pats, kadangi būdamas savo automobilyje Jūs nežinote, kokius veiksmus gali atlikti priekinės transporto priemonės vairuotojas, pavyzdžiui, staigiai stabdyti arba nerodant posūkio sustoti kelkraštyje paliekant šiek tiek išlindusį automobilį važiuojamojoje dalyje.

Vertėtų atsiminti ir tai, jog šviesoforai ir sankryžos žiemos metu tampa raudonosiomis zonomis, kurias reikia akylai stebėti dar būnant keliasdešimt metrų nuo jų. Artėdami – stabdykite iš anksto ir palengva, kadangi kelio paviršius artėjant taps slidesnis nei visur kitur dėl nuolatinio transporto priemonių stabdymo. Taipogi turite būti budrūs ir stebėti, kaip elgiasi priešais važiuojantys automobiliai mirksint žaliam šviesoforo signalui. Kodėl? Kai kurie vairuotojai mirksint šviesoforui priima sprendimus paskutinę sekundę t. y. arba padidina greitį ir važiuoja toliau arba staigiai stabdo automobilį sukeldami pavojingą situaciją iš galo važiuojančioms transporto priemonėms, kurios gali nespėti sustabdyti.

Kaip įvertinti kelio dangos būklę?

Vos išėję pro duris laukan galite nuspręsti apie vairavimo sąlygų sudėtingumą ir kelio slidumą. JAGO vairavimo mokyklos instruktorius Arvydas primena, jog net ir esant teigiamai temperatūrai lauke, kelio danga gali būti slidi dėl susidariusio plikledžio, kurį galite pajausti tik pradėję važiuoti.

Vienas iš būdų, kaip galite patikrinti dangos slidumą, jeigu neįmanoma to nustatyti iš apžiūros – saugioje vietoje, kurioje nebūtų matomų automobilių ir nesukeldami pavojingos situacijos tiek sau tiek keleiviams, nuspausti stabdymo pedalą ir patikrinti, ar automobilis slysta. Svarbu jog Jūsų automobilis nevažiuotų dideliu greičiu, optimaliausias greitis, kurį rekomenduojame pasirinkti yra 20 km/h.

Atstumo laikymasis

Kaip ir minėjome pradžioje, laikytis atstumo svarbu nuo priešpriešais važiuojančios transporto priemonės, kadangi, visų pirmiausia, Jūs nežinote, ar tas automobilis važiuoja su dygliuotomis padangomis. Kodėl tai taip svarbu? Tokio automobilio stabdymo kelias sutrumpėja, todėl jam staigiai stabdant, būdamas per arti Jūs galite atsitrenkti į šio automobilio galą. Deja, tačiau šiai dienai pasitaiko vairuotojų, kurie automobilio galo nepažymi specialiu ženklu „Dygliuotos padangos”, kas leistų daugeliui vairuotojų suprasti, jog didesnis atstumo laikymasis yra būtinybė.

Blogesnis momentas yra tada, kuomet dėl atstumo nesilaikymo slidžiame kelyje įvyksta virtinė avarijų, susijusių viena su kita. Tokiame eismo įvykyje gali nukentėti nuo dviejų iki 4, 5 ar daugiau automobilių bei keli ar keliasdešimt žmonių. Taipogi priminsime, kad atstumo svarbu laikytis ir nuo greta (šone) važiuojančių transporto priemonių ta pačia arba priešinga kryptimi, kadangi atokesniuose ir rečiau valomuose keliuose po didelio snygio susidaro ganėtinai gilios provėžos, iš kurių judančiam automobiliui ne tik sunku išvažiuoti, tačiau itin pavojinga, kadangi galima prarasti transporto priemonės stabilumą ir atsitrenkti į greta važiuojantį automobilį.

Top 5 patarimai

  1. Slidžiame arba apsnigusiame kelyje pradėkite važiuoti mažesniais variklio apsisukimais ir švelniu sankabos atleidimu, kitu atveju ratai ims slysti. Jeigu nutiko pastarasis minėtas veiksmas – nekeisdami sankabos pedalo padėties palengva atleiskite akceleratoriaus pedalą.
  2. Pasikeiskite reikiamu metu padangas iš vasarinių į žiemines nepaisant to, jog lapkričio 10 dieną už lango dar matote nenukritusius medžių lapus ar žaliuojančią veją. Kaip ir minėjome, plikledis Jus gali užklupti netikėtai. Žieminių padangų sudėtis ir protektoriaus raštas yra pritaikyti būtent šiam sezonui.
  3. Prieš pradėdami savo kelionę pilnai nuvalykite sniegą nuo viso automobilio ir visiškai pašalinkite ledą nuo priekinio, šoninių ir galinio stiklų. Važiavimo metu nenuvalytas sniegas nuo Jūsų automobilio stogo blogina matomumą iš galo važiuojančiai transporto priemonei ne tik dėl to, jog šis negali stebėti eismo, vykstančio toliau nei yra Jūsų automobilis, bet ir todėl, kad važiavimo metu sniegas krenta ant transporto priemonės priekinio stiklo ir tampa nešvarumais, apsunkinančiais matomumą.
  4. Jeigu važiuodami tiesiąja staiga patekote į apledėjusią kelio atkarpą, patartina nekeisti važiavimo krypties ir nespausti stabdžio pedalo, kadangi galite prarasti automobilio kontrolę ir padaryti jį nevaldomu.
  5. Kone svarbiausias patarimas apie tai, ką visi pamirštame – vykdami į tolimesnę kelionę būtinai pasirūpinkite, jog automobilyje turėtumėte šiltesnę aprangą bei avalynę. Nutikus eismo įvykiui arba atsiradus automobilio gedimui gali tekti lauke išbūti net kelias valandas, o net ir 30 minučių laukimo prie -20 laipsnių šalčio gali atrodyti kaip 3 valandos.

Registracija į kursus