Vykdami į VĮ „Regitra” laikyti praktinį vairavimo egzaminą Šiauliuose ar bet kuriame kitame Lietuvos mieste turite žinoti ne tik kaip tinkamai valdyti transporto priemonę, tačiau ir atsakymus į elementarius bei paprastus Regitros praktikos egzamino klausimus, kurių Jūsų paklaus egzaminuotojas prieš vairavimą. Visiems, siekiantiems įgyti B kategorijos vairavimo teises (taip pat kaip ir bet kurios kitos kategorijos), be išimties yra užduodami techniniai Regitros klausimai apie tai, kaip veikia automobilis.
B ir kitų kategorijos Regitros klausimai prieš važiavimą yra pateikiami atsitiktine tvarka, todėl išmokti tik tam tikrą techninę dalį (pvz., tik apie skysčius ir jų rezervuarus) yra visiškai netikslinga, kadangi vienas kontrolinis klausimas gali būti apie padangų oro slėgį, o kitas apie garsinį signalą.
Akcentuosime ir tai, jog egzamino metu prieš praktiką Jums bus pateikiami trys klausimai, į kuriuos turite atsakyti pilnai taip, kaip Jus išmokė instruktorius arba teorijos mokytojas, kuomet vyko vairavimo kursai. Ne pilnai arba netiksliai pateikti atsakymai gali Jums užskaityti pirmąją klaidą praktinio egzamino metu. Žemiau rasite parengtus Regitros praktikos egzamino klausimus. Tad kokie teorijos klausimai prieš vairavimo egzaminą laukia Jūsų?
Motociklas turi stovėti tiesiai (nepasviręs). Skudurėliu nuvalykite alyvą nuo matuoklio, įkiškite matuoklį į alyvą ir vėl ištraukite. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų. Jei žiūrime per stikliuką, jame turi matytis alyvos lygis tarp MIN ir MAX žymų.
Priekinių stabdžių skysčio rezervuaras (talpa) yra prie priekinių stabdžių rankenėlės.
Sukant galinį ratą, grandinė turi tolygiai gulti ant žvaigždutės, visi grandinės nareliai turi judėti laisvai.
Oro slėgis padangose tikrinamas manometru. Rodmenis palyginę su gamintojo rekomenduota reikšme, sužinosite, ar oro slėgio padangose pakanka, kad važiuotumėte saugiai.
Padangų protektoriaus rašto gylį galima pamatuoti slankmačiu arba specialiu įrankiu. (gylmačiu). Leistinas minimalus gylis 0,8 mm.
Apžiūrėjus padangas, jos turi būti vienodai nusidėvėjusios, neturi būti įtrūkusios, gumbuotos, supjaustytos ar kitaip pažeistos. Nusidėvėjimas turi būti tolygus. Protektoriaus rašto gylis turi atitikti leistiną min 0,8 mm, jos slėgis turi būti tinkamas.
Stabdžių elementų būklę galima tikrinti įsitikinant, kad stabdžių pedalas juda lygiai ir be pasipriešinimo, tikrinant stabdžių skysčio lygį ir spalvą, vizualiai vertinant stabdžių diskus ir kaladėles, taip pat patikrinant, ar stabdžių žibintai veikia teisingai.
Motociklą pastumkite nuspaudę stabdžius. Nuspausta stabdžių rankenėlė neturi pasiekti vairo. Stabdžio pedalo ir rankenėlės eiga neturi būti per minkšta.
Atsisėdus ant motociklo, vairą kelis kartus pilnai pasukti į kairę ir dešinę pusę. Tada nuspaudus priekinį stabdį, pastumdyti motociklą ir patikrinti ar vairas nekliba.
Sukinėjant, vairas turi suktis lengvai, neklibėti, nestrigti.
Įjungus variklį, įjungti žibintus ir patikrinti ar dega priekinis žibintas, galinė lempa. Perjunkti į ilgąsias šviesas – ir pakartoti.
Vizualiai apžiūrėkite ar atšvaitai yra švarūs.
Nuspaudus garsinio signalo mygtuką, turi pasigirsti garsinis signalas. Kai kuriuose motocikluose prieš tai reikia įjungti degimą.
Kad veiktų posūkių signalai, degimas turi būti įjungtas. Pakaitomis įjungę posūkių signalus, apeikite motociklą ir apžiūrėkite, ar abiejų pusių posūkių signalai veikia.
Norint užrakinti centrinį vairo užraktą reikia išjungti (užgesinti) variklį ir ištraukti raktelį iš užvedimo spynelės, tuomet sukant vairą į kairę arba į dešinę pusę pasigirs trakštelėjimas ir vairo pasukti daugiau neis. Reiškia vairo užraktas pilnai užrakino vairą ir nebeleis pasukti vairo nei į kairę nei į dešinę pusę. Norint atrakinti vairo užraktą reikia užvedimo raktelį įstatyti į užvedimo spynelę ir trumpais greitais judesiais sukinėjant į vairą kairę ir į dešinę tuo pačiu metu sukti užvedimo raktelį ir vairo užraktas atsirakins bei leis iškart užvesti variklį.
Patikrinimą atlikti reikia automobiliui stovint lygioje vietoje, prieš užvedant, kol automobilio variklis yra šaltas. Pirmiausia ištraukiame variklio alyvos matuoklę, ją nuvalome ir vėl įstatome į tą pačią vietą. Tuomet pakartotinai ją ištraukus apžiūrime kiek ji buvo panirusi į alyvą. Ant matuoklės yra atžymos MIN ir MAX, normalus variklio alyvos lygis turi būti tarp MIN ir MAX žymų.
NEPAMIRŠKITE! Kuomet Jums užduodami Regitros praktikos egzamino klausimai – jeigu egzamino metu reikės atidaryti variklio gaubtą, tai turi atlikti egzaminuotojas.
Jeigu automobilis užvestas ir vairas sukasi į vieną ar kitą pusę labai lengvai, be didesnių pastangų, tai vairo stiprintuvas veikia. Esant neužvestam automobiliui vairas sukasi labai sunkiai, reikia daug fizinės jėgos, reiškia pats vairo stiprintuvas neveikia. Jei vairas sukasi sunkiai ir reikia daug fizinės jėgos esant užvestam varikliui, reiškia kad automobilyje nėra vairo stiprintuvo, arba jis sugedęs.
Mygtukas yra prie viso salono šildymo, vėdinimo valdymo sistemos mygtukų. Ant mygtuko nupieštas stačiakampis langas ir kylančios oro srovės – vingiuojančios rodyklės į viršų.
Aušinimo skystį tikrinsite po priekiniu variklio gaubtu „išsiplėtimo bakelyje” (hibridinis automobilis gali turėti du tokius bakelius: vidaus degimo variklio aušinimui ir elektrinio variklio sistemos aušinimui).
Aušinimo skystis dažniausiai būna rausvos arba žalsvos spalvos
Ant aušinimo skysčio bakelio yra žymos MIN ir MAX. Aušinimo skysčio neturėtų būti daugiau nei MAX, ar mažiau nei MIN.
Įjungus ar užtraukus stovėjimo stabdį, bandant pajudėti turi jaustis stiprus pasipriešinimas Jei stovėjimo stabdis yra užtraukiamas, traukti reikia kol pasigirs 3–4 spragtelėjimai. Jei stovėjimo stabdis įjungiamas – pakelti ar nuspausti stabdžio jungiklį. Patikrinti kaip veikia stovėjimo stabdis dar galima ir kitu būdu, t.y. sustojus įkalnėje ar nuokalnėje, įjungus pavarą į neutralią padėtį, įjungti ar užtraukti stovėjimo stabdį. Atleidus darbinio stabdžio pedalą, automobilis turi neriedėti.
JAGO vairavimo mokykla organizuoja papildomas vairavimo pamokas Šiauliuose, kurių metu vairavimo instruktoriai patikrins Jūsų žinias užduodami Regitros klausimus apie automobilį ir jo veikimo principus.
Ši talpa yra po variklio gaubtu. Ant langų plovimo skysčio talpos dangtelio matysite pavaizduotą vandens srovę bėgančią ant stiklo.
Langų apiplovimo svirtis yra dešinėje vairo pusėje, jei plovimo sistema veikia ją patraukus į save pasigirsta varikliuko garsas ir pradeda bėgti skystis.Galinio lango plovimo sistema įjungiama su ta pačia dešiniąja svirtimi. Yra keli galimi apipurškimo būdai: su pertraukomis, be pertraukų (lėtai), be pertraukų (greitai).
Paspaudžiate atitinkamą vietą ant vairo rato. Akcentuosime, jog skirtinguose automobiliuose įspėjamasis garso signalas gali pasispausti nevienodai (vienus reikia spausti stipriau, kitus silpniau), taip pat garsinio signalo mygtukas gali būti įrengtas vairo viduryje arba kiekvienoje vairo pusėje t. y. vairo kairėje ir dešinėje (laikant vairą vertikaliai).
Stabdžių skysčio lygį tikrinti reikia po priekiniu variklio gaubtu, stabdžių skysčio bakelyje. Stabdžių skysčio bakelis yra horizontaliai stabdžių pedalui į viršų. Ant bakelio žymimas simbolis „stabdžių būgnas su šalia esančiomis kaladėlėmis”. Ant stabdžių skysčio rezervuaro yra žymos MIN ir MAX, stabdžių skysčio neturėtų būti daugiau nei MAX, ar mažiau nei MIN.
Pasuksiu užvedimo raktelį ir įjungsiu degimą (užvesti automobilį nebūtina). Įjungsiu kairį (analogiškai ir dešinį) posūkio signalą. Išlipsiu iš automobilio ir apžvelgus įsitikinsiu, kad veikia visos posūkių signalo lemputės. Prietaisų skydelyje kontrolinės posūkių signalo lemputės turi mirksėti ritmingai. Jei mirksi neritmingai – reiškia perdegusi viena posūkių signalo lemputė.
Vienas iš paprastesnių variantų – pasikviesti į pagalbą kitą žmogų, jog man (arba padedančiam asmeniui) nuspaudus stabdžio pedalą būtų galima pamatyti užsidegantį stabdžių šviesos signalą. Jeigu esu vienas(-a), galiu atbulomis privažiuoti prie bet kokios stiklinės vitrinos ar sienos, paspausti stabdžių pedalą ir tada stikle/sienoje matysiu stabdžių signalų atspindžius.
Nuspausiu mašinos stabdžio pedalą. Jis neturi nusispausti daugiau kaip trečią dalį savo eigos. Jei jaučiu, kad pedalas nusispaudžia daugiau arba iki galo (iki grindų) – darbinis stabdys veikia netinkamai.
Šviesų jungimo rankenėlę suksiu pagal laikrodžio rodyklę – pirmiausia įjungsiu gabaritines, toliau artimąsias ir galiausiai tolimąsias šviesas. Kas kartą pasukus rankenėlę išlipsiu iš automobilio ir apžvalgos būdu apžiūrėsiu žibintus. Automobilio priekyje turi degti atitinkamai gabaritinės, artimos ar tolimos šviesos, automobilio gale – raudonos gabaritinės šviesos ir numerio apšvietimas (turite mokėti įjungti kiekvieną šviesų padėtį).
Atsidarius degalų pylimo dangtelį rasiu lipduką su rekomenduojamu oro slėgiu padangose. Kituose (B kategorijai priklausančiuose) automobiliuose šią informaciją rasime atidarę šonines priekines dureles arba ant durelių statramsčio.
Atsukus padangos ventilio dangtelį įstatysiu manometrą, paspausiu jį ir palaikius kelias sekundes atleisiu, tuomet prietaiso skalėje matysiu, koks slėgis yra padangoje. Taip patikrinsiu visas automobilio padangas. Oro slėgį tikrinsiu, kai padanga bus šalta, t. y. prieš važiavimą, kadangi važiuojant padanga šyla, oro slėgis joje didėja. Iš karto po važiavimo oro slėgį išmatuočiau netiksliai.
Protektoriaus rašto gyli. Galiu išmatuoti slankmačiu. Rašto gylis negali būti mažesnis nei: žiemą 3,0 mm, vasarą 1,6 mm. Matuojame su gylmačiu arba slankmačiu.
Padangų būklę tikrinsiu apžvalgos būdu: padangos negali būti suskirdusios, atplyšusiomis dalimis, su matomais įtrūkimais, per mažu nei nustatyta protektoriaus rašto gyliu, nutrūkusiais kordo siūlais (vielomis). Ant tos pačios ašies turi būti to pačio aukščio, pločio, rašto, vienodo nusidėvėjimo ir sezoniškumo padangos.
Avarinę šviesos signalizaciją tikrinsiu apžvalgos būdu t. y. įjungsiu avarinę šviesos signalizaciją, išlipsiu iš automobilio ir įsitikinsiu, kad veikia visos posūkių signalo lemputės.
Jei tachografas skaitmeninis prieš pradedant darbą įdėsime kortelę į tam skirtą lizdą. Patikrinsime ar teisingai suvesti transporto priemonės ir vairuotojo duomenys, ar automatiškai parenkama vietovė jei ne ją suvedame. Jei automatiškai nefiksuojamas vairavimo pradžios laikas tai padarome paspausdami vairo simbolį. Pabaigus darbą jei reikia nurodome atvykimo vietą, tolimesnės veiklos rūšį. Išimame kortelę. Esant analoginiam tachografui, duomenis surašome tvarkingai ranka, įdedame registracijos lapą į tachografą, baigus darbą lapą išimame, supildome likusius duomenis (atvykimo vieta, nuvažiuoti kilometrai). Sugedus prietaisui veiklą nubraižome registracijos lapo antroje pusėje.
Apeinant automobilį, pasiklausyti ar nesigirdi šnypštimo. Patikrinti ar nemažėja slėgis sistemoje išjungus variklį.
Krovinio svoris bei apkrova ant ašių turi neviršyti leistinų normų. Gabaritai neturi viršyti leistinų normų. Atsižvelgti į svorio paskirstymą ant ašių, išdėstyti simetriškai, apačioje krauti sunkesnius krovinius, pritvirtinti, kad nejudėtų. Krovinys turi netrukdyti matomumui, neteršti aplinkos. Patikrinti, ar padėklai patikimai apvynioti plėvele.
Tikriname apžiūrėdami vizualiai. Pirmiausia įjungsime gabaritines, toliau artimąsias ir tolimąsias šviesas, rūko žibintus. Kas kartą įjungus išlipti iš automobilio ir apžvalgos būdu apžiūrėti žibintus. Automobilio priekyje turi degti atitinkamai gabaritinės, artimos ar tolimos šviesos, rūko žibintai. Automobilio gale – raudonos gabaritinės šviesos ir numerio apšvietimas, rūko žibintas. Taip pat apžiūrimi žibintai turi būti nesutrūkę, važiuojant šviesos spindulys neturi pastebimai virpėti, tai reikštų atsipalaidavusius ar nulūžusius laikiklius. Posūkių žibintai, įjungus, turi ritmiškai mirksėti, jei indikatorinė lemputė prietaisų skydelyje mirksi neįprastai dažnai tai reiškia kažkuri lemputė išorėje perdegusi, apžiūrime vizualiai išlipę iš transporto priemonės…
Atšvaitai taip pat apžiūrimi, turi būti švarūs, nesuskilę, nenuplyšę ir atspindėti šviesą.
Vizualiai patikrinti ar stiklai švarūs, nesuskilę, nesubraižyti, stiklo paketai neaprasoję.
Purvasaugiai turi būti nenutrūkę, neįplyšę.
Oro slėgis tikrinamas manometru ir palyginamas su gamintojo rekomenduota reikšme.
Padangos protektorius turi indikatorius, parodančius koks yra minimalus leistinas gylis. Taip pat gylį galima pamatuoti slankmačiu, lyniuote arba specialiu įrankiu. Matuojama pagrindiniuose grioveliuose ¾ padangos pločio plote. Minimalus leistinas gylis yra 1mm.
Padangos neturi būti gumbuotos, įtrūkusios ar kitaip pažeistos, protektoriaus rašto gylis turi atitikti leistiną. Tarp ratų neturi būti įstrigusių daiktų. Padangų nudilimas tolygus. Minimalus leistinas protektoriaus gylis krovininiam automobiliui 1 mm, autobusui – 2 mm.
Papurškus skysčio, valytuvas turi tolygiai ir švariai nuvalyti stiklą. Valytuvas neturi klibėti ant ašelės – tai reikštų nusidėvėjusią tvirtinimo vietą.
Kėbulas turi būti nesurūdijęs, neišpuvęs, nesulūžęs, varžtai neatsisukę.
Išjungę variklį stebėkite, ar nemažėja slėgis sistemoje. Išjungę variklį paremkite ratus, atleiskite stovėjimo stabdį ir nuspaudę darbinį stabdį stebėkite, ar slėgis nenukrenta greičiau kaip 3 psi (0,2 atm) per minutę automobilyje arba 4 psi (0,3 atm) per minutę transporto priemonių junginyje. Apeidami automobilį pasiklausykite, ar nesigirdi šnypštimo.
Automobilyje tikrinsiu, ar yra pakankamas skaičius gesintuvų pagal teisės aktų reikalavimus, kurie gali skirtis priklausomai nuo šalies ar regiono.
Gesintuvas turi būti periodiškai tikrinamas, kada patikrinti nurodoma ant užklijuoto specialaus lipduko. Patikrinti reikėtų po kiekvieno jo panaudojimo. Taip pat pažiūrėti ar gesintuvo slėgio rodyklė žalioje zonoje.
Automobilis pastatomas lygioje vietoje, tepalas tikrinamas, kai variklis šaltas. Ištraukite alyvos lygio matuoklį ir nuvalę skudurėliu įkiškite jį atgal į jo vamzdelį iki galo ir vėl ištraukite.Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų.
Raktu patikrinti ratų veržles, ypatingą dėmesį skiriant galiniams ratams, ypač pavažiavus po padangų keitimo.
Tikrinama periodiškai automobilių servise. Vizualiai patikrinti ar nelūžusios spyruoklės arba lingės, nepažeistos oro pagalvės. Važiuojant reikia atkreipti dėmesį ar nėra pašalinių garsų.
Pasitelkti pagalbą ir pažiūrėti nuspaudus stabdžių pedalą arba pasinaudoti atspindžiu privažiavus prie sienos.
Surasti ir parodyti aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį.
Atvėsus varikliui, aušinimo skysčio lygis išsiplėtimo bakelyje turi būti tarp minimumo ir maksimumo.
Įjungęs degimą arba užvedęs automobilį prietaisų skydelyje, kartu su įjungtais žibintais užsidegs ir atitinkamos kontrolinės lemputės (gabaritinės, artimosios, tolimosios, priekinės priešrūkinės ar galinės priešrūkinės), taip galėsiu patikrinti šių žibintų veikimą.
Apie sugedusią ar perdegusią žibinto lemputę prietaisų skydelyje praneš kontrolinė lemputė (jei tokia funkcija numatyta automobilio sistemoje).
Likusius žibintus tikrinsiu vizualiai (numerio apšvietimą, stop žibintus, atbulinės eigos žibintus).
Kita galimybė yra paeiliui įjungti žibintus ir tikrinti vizualiai apžiūrėjus ar žibintai šviečia.
Tachografo duomenų laikmena (kortelė) keičiama išimant seną kortelę ir įdedant naują. Tai reikalauja įsidėti naują kortelę į skaitytuvą ir atlikti reikiamus veiksmus, pvz., įvesti PIN kodą ar pasirinkti režimą. Po to patikrinama, ar kortelė tinkamai veikia ir ar duomenys teisingai registruojami.
Kabinoje įjunkite valdymo pultą, tuomet svirtelėmis arba mygtukais valdysite aikštelę.
Jei pakėlimo aikštelės nėra, patikrinsite vizualiai ir fiziškai ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra uždarytos.
Jei vairas sukasi sunkiai ir reikia daug fizinės jėgos esant užvestam varikliui, reiškia, kad automobilyje nėra vairo stiprintuvo, arba jis yra sugedęs. Tai gali perspėti ir kontrolinė lemputė „Vairas su šauktuku” (bet ji yra ne visuose automobiliuose). Užvedus automobilio variklį, vairą galima pasukti lengviau, nei prieš užvedant automobilį. Tai reiškia, kad vairo stiprintuvas veikia.
Įjungti posūkio signalus, patikrinti ar signalinė lemputė mirksi įprastu dažniu. Vizualiai patikrinti žibintus.
Surasti ir parodyti langų plovimo skysčio talpą.
Vairo dešinės pusės svirtelę patraukiate link savęs: taip įjungiama langų plovimo sistema priekiniame stikle.
Kiti automobiliai gali turėti sukamą svirtelės galiuką, kurį sukant išleidžiamas langų plovimo skystis. Dar kiti automobiliai gali turėti mygtuką, kurį reikia paspausti rankenėlės gale, kad būtų įjungta palaikomoji valymo sistema.
Patikrinamas pakaitinimo žvakių indikatorius (turi užgesti), manometras, tepalo lygis skydelyje (jei rodomas), kuro daviklis.
Oro slėgis, tepalo slėgis, temperatūra, manometrą , atkreipti dėmesį ar indikuojančios gedimą lemputės nedega.
Nepamirškite, kad egzamino metu klausimai gali būti pateikti atsitiktine tvarka, nepriklausomai nuo to, kokios kategorijos egzaminą laikote- C, CE ar C+CE.
Apeidami automobilį apžiūrėkite, ar kėbulas nesurūdijęs, neišpuvęs, nesulūžęs, varžtai neatsisukę.
Kabinoje įjunkite valdymo pultą, tuomet svirtelėmis arba mygtukais valdysite aikštelę.
Jei pakėlimo aikštelės nėra, patikrinsite vizualiai ir fiziškai ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra uždarytos.
Apeidami automobilį, raktu patikrikite ratų veržles.
Papurškus skysčio, valytuvas turi tolygiai ir švariai nuvalyti stiklą. Valytuvas neturi klibėti ant ašelės – tai reikštų nusidėvėjusią tvirtinimo vietą.
Prieš pradėdamas darbą, vairuotojas prisijungia prie tachografo, pasirenka „Pradėti darbą” režimą ir patikrina, ar įrenginys veikia tinkamai. Darbo pabaigoje jis pasirenka „Pabaigti darbą” režimą, atsijungia nuo tachografo ir gali patikrinti darbo laiko ataskaitą, užtikrinant, kad visi duomenys yra teisingi.
Įjungęs degimą arba užvedęs automobilį prietaisų skydelyje, kartu su įjungtais žibintais užsidegs ir atitinkamos kontrolinės lemputės (gabaritinės, artimosios, tolimosios, priekinės priešrūkinės ar galinės priešrūkinės), taip galėsiu patikrinti šių žibintų veikimą.
Apie sugedusią ar perdegusią žibinto lemputę prietaisų skydelyje praneš kontrolinė lemputė (jei tokia funkcija numatyta automobilio sistemoje).
Likusius žibintus tikrinsiu vizualiai (numerio apšvietimą, stop žibintus, atbulinės eigos žibintus).
Kita galimybė yra paeiliui įjungti žibintus ir tikrinti vizualiai apžiūrėjus ar žibintai šviečia.
Apeidami automobilį apžiūrėkite, ar atšvaitai švarūs, nesuskilę, tinkamai atspindi šviesą.
Purvasaugiai turi būti nenutrūkę, neįplyšę.
Vizualiai patikrinama, ar nelūžusios spyruoklės arba lingės, nepažeistos oro pagalvės. Važiuojant reikia atkreipti dėmesį, ar nėra pašalinių garsų. Pakabos būklė periodiškai tikrinama servise.
Patikrinamas pakaitinimo žvakių indikatorius (turi užgesti), manometras, tepalo lygis skydelyje (jei rodomas), kuro daviklis.
Oro slėgis, tepalo slėgis, temperatūra, manometrą , atkreipti dėmesį ar indikuojančios gedimą lemputės nedega.
Nepamirškite, kad egzamino metu klausimai gali būti pateikti atsitiktine tvarka, nepriklausomai nuo to, kokios kategorijos egzaminą laikote- C, CE ar C+CE.
Krovinio svoris bei apkrova ant ašių turi neviršyti leistinų normų. Gabaritai neturi viršyti leistinų normų. Atsižvelgti į svorio paskirstymą ant ašių, išdėstyti simetriškai, apačioje krauti sunkesnius krovinius, pritvirtinti, kad nejudėtų. Krovinys turi netrukdyti matomumui, neteršti aplinkos. Patikrinti, ar padėklai patikimai apvynioti plėvele.
Išjungę variklį stebėkite, ar nemažėja slėgis sistemoje. Išjungę variklį paremkite ratus, atleiskite stovėjimo stabdį ir nuspaudę darbinį stabdį stebėkite, ar slėgis nenukrenta greičiau kaip 3 psi (0,2 atm) per minutę automobilyje arba 4 psi (0,3 atm) per minutę transporto priemonių junginyje. Apeidami automobilį pasiklausykite, ar nesigirdi šnypštimo.